pondělí 10. listopadu 2014

FROM DRESDEN...

...během uplynulého víkendu jsem měla možnost podívat se do Drážďan v rámci sborového festivalu Cantate Dresden. Na Drážďany jsem byla moc zvědavá a pokud bych měla shrnout své dojmy, řekla bych o nich, že spíš než krásné, jsou velmi, velmi zajímavé (v dobrém slova smyslu)....

...jejich dnešní vzhled nejvíc ovlivnilo bombardování během 13. února 1945, kdy byla více než polovina města (a historické centrum celé) zničena. Ve snaze některé historické budovy znovu postavit spolu s výstavbou domů nových, dosáhli obyvatelé Drážďan zajímavého namixování různých stylů, starého a nového...

...protože jsem tam jako členka jednoho ze sborů jela hlavně zpívat, mám nejvíc fotek právě z kostelů, v nichž jsme účinkovali. Velmi příjemně mě překvapilo jednoduché řešení jejich vnitřků, kde dominuje hlavně bílá barva se zlatou a klasické sklo v oknech (bez vitráží)...

...došlo také na pořízení drobných dárečků domů. Navštívili jsme Nejkrásnější mékárnu na světě, odkud jsem si přivezla mýdélko (ta si často ráda vozím z cest), a z obchůdku vedle oříškovou hořčici (zaměřuje se na prodej nejrůznějších druhů hořčic s všelijakými příchutěmi, např. ananasovou s karí, meruňkovou, pomerančovou a třeba i s příchutí whisky - vše je možné na místě také ochutnat)...


...Frauenkirche...
(tmavé kostky jsou ještě původní a jsou takové díky ohromnému požáru, který způsobily nálety ze 13. února)

...Semperoper...

...Hofkirche...


...Hofkirche uvnitř...
(díky oknům bez vitráží dovnitř proniká během dne světlo a vytváří neobvyklou atmosféru, bílé plochy takto zůstaly proto, že už se nestihly dokončit, ale podle mě je to moc dobře ;-) )


...Hofkirche...
(také nádherný zvuk těchto varhan jsme měli možnost si poslechnout)


...dějiny Drážďan na jednom z domů...
(obrazy jsou poskládány z kachliček a díky vypálení kreseb do nich jako jedny z mála přežily obrovský požár po bombardování)

...Annenkirche...
(zde probíhal závěrečný koncert)


...Annenkirche uvnitř...
(také tady dominovala bílá)

...Annenkirche...

...pohled na drážďanské náměstí, kde ještě stále probíhají rekonstrukce...




Žádné komentáře:

Okomentovat


Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.