pátek 24. července 2015

ALOE VERA...

...tuto rostlinku jsem si chtěla pořídit už dlouho a hned z několika důvodů. Za prvé se mi moc líbí. Za druhé by snad měla leccos vydržet (o své schopnosti vraždit rostliny už jsem tu myslím několikrát psala). A za třetí se její listy dají použít jako první pomoc při různém poranění pokožky (odření, popálení, štípnutí apod.). Myslím, že u nás doma bude hojně využívána, já se totiž při žehlení nebo i při vaření docela často popálím (šikulka) a ta naše holka má věčně odřená kolena (prý to má po mně)...

...už k Vánocům jsem dostala knížku (kterou jsem si moc přála, ještě jednou díky, Ježíšku) od Aleny Thomas Děláme si to doma sami, která je plná jednoduchých (údajně, ještě jsem jich moc nevyzkoušela) receptů na všelijaká domácí mazání. Je to taková má touha - vyrobit si nějaký fajn krém, tonikum nebo třeba šampon, ale zatím jsem jen ve fázi snění, i když knihu mám, ale to je dost málo, přihlédnu-li k tomu, že Vánoce, co byly, už jsou dál než ty, co teprve budou... A tak jsem se pustila alespoň do toho úplně nejjednoduššího - výroby domácího aloe vera gelu...

...no, gel z toho nevyšel, ale jakási mastička jo. A na ta odřená kolena a šrámy od žehličky bude myslím dobrá. Však v ní není nic špatného - jen hustší tekutina z rozřízlého stonku rostlinky a kokosový olej (za ten jsem vděčná, protože mi moc příjemně voní, narozdíl od tekutiny z aloe - to mě dost překvapilo)...

...kromě toho všeho krásného mazání, kterého lze doma docílit, se mi také líbí celá filozofie knihy. Autorka v úvodu popisuje svůj životní příběh a vyjadřuje názor, že záleží jen na nás, jak a s kým žijeme, jakými věcmi se obklopujeme, co používáme... "Děláme si to doma sami tak pro mě znamená pochopit a přijmout svou zodpovědnost za to, jakou mám rodinu a v jakém prostředí moje děti vyrůstají." Aneb jak já říkám (dle mé oblíbené písně oblíbené kapely z mládí) "jaký si to uděláš, takový to máš" ;-)...

...recepty na domácí kosmetiku se dají najít také tady, není potřeba si nutně kupovat knihu, i když je krásná (to jen, že já občas potřebuju některé věci vlastnit)...








4 komentáře:

  1. Že vydrží všechno!? Ha! Zabila jsem jí:-D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím (ale psala jsem "leccos" ;-) ). Myslím, že u mě to má, chudák, taky dřív nebo později spočítaný... :-D
      V.

      Vymazat
  2. Taky doma pěstuju aloe :) A nedávno jsem si pořídila další, takže už mám dvě :D Něco z toho musím taky brzy vytvořit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Michelle, tak přeju, ať Ti rostlinky hlavně dlouho vydrží (ne jako mně ;-) ) a dělají radost. A klidně prý i stačí uříznout list, rozříznout podél a přiložit na postižená místa a taky to funguje (to kdyby se Ti nechtělo jít do mastiček). Měj se moc fajn a děkuju za návštěvu!
      V.

      Vymazat


Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.