čtvrtek 29. června 2017

TOY BAGS...

...mám radost, že tady po nějakém čase můžu zveřejnit zase jednu diy-novinku v našem dětském koutku. Jsou to pytlíky na hračky... 

...ačkoliv to tady neukazuju, musím se přiznat, že máme na můj vkus hodně plyšáků. Takových těch, s kterými by se nikdo moc nevychloubal (leda děti mezi sebou). Nejsem na to zrovna pyšná a ani mě pro to nenapadá žádná důstojná obhajoba. Snad jen, že spousta z nich není ode mě. Nejraději bych na ně udělala debordelizační razii (kterou úspěšně aplikuju na spoustu svých věcí), ale bohužel bych tím zasáhla do dceřina vlastnictví, a to se nesmí. Tak jen tajně doufám, že jednou přijde den, kdy ona sama (a i ta druhá) uzná, že je všechny nepotřebuje a že určitě budou mnohem víc těšit někoho jiného. Do té doby jsem na ně ale přece jen trochu vyzrála. Alespoň na ty menší (zato ošklivější ;-D)...

...pytlíky jsou lněné (s nějakou příměsí), ušít mi je pomohla mamka (protože já přece nemám šicí stroj - hezká výmluva, že?) a docela dlouhou dobu byly jen tak, i když na hračky sloužily. Ale pořád jsem přemýšlela, jak je dotvořit, nechtěla jsem je nechávat čisté. Jenže jsem se nemohla rozhodnout, jestli je potisknout a jaké zvolit motivy... Nakonec jsem se nechala inspirovat fotkami z instagramu (nevím už, od koho), kde jsem viděla pytlíky, na kterých byl motiv kreslených zavřených očí. Jednoduché. Tak jsem si řekla, že určitě zvládnu i něco víc, a fixem na textil jsem na ně namalovala zvířátka (překvapivě). Ten nápad se zavřenýma očima se mi líbil, takže jsou to spící zvířátka. Protože v těch pytlíkách budou hračky odpočívat přece... 

...výběr jednotlivých zvířátek je nahodilý - zkoušela jsem, co mi nejlíp půjde. Na internetu jsem si našla obrázky daných zvířat, abych měla nějakou předlohu, a nejdřív jsem si je zkusmo načrtla na papír. Když jsem byla s jejich podobou spokojená, překreslila jsem si je zvlášť na jiný papír do požadované velikosti. Potom jsem si vždycky vzala pytlík, přiložila na něj obrázek se zvířetem (pěkně doprostřed - od oka) a ostrou tužkou zvířátko obtáhla, takže se mi obrysy na látku vyryly (místy jsem i tužkou protrhla papír, to v tomto případě nebylo na škodu, protože se mi tím zvířátko překreslilo na látku). Nakonec jsem ho už jen obtáhla fixem. Bylo to jednodušší, než se zdá, a vypadá to, myslím, docela efektně ;-). Protože mám ráda pěkné detaily, doladila jsem šňůrky dřevěnými korálky. Výsledkem jsou dva čtvercové pytlíky na drobné plyšáctvo a jeden menší obdélníkový (s tučňákem), ve kterém má naše miminko (sedmiměsíční, ha) chrastítka, pískátka a kousátka :-)...

...musím říct, že obě moje holky můj výtvarný um vřele ocenily, ta mladší si občas vystačí jen s pytlíky samotnými, ani nepotřebuje vysypávat obsah. A já jsem blažená, hlavně ve chvílích, kdy se ta barevná změť do nich schová...






12 komentářů:

  1. Jsou úžasné a krásná práce,Verco. M.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkný nápad! :-) Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Lucko :-). No, je to okoukané z instagramu, ale mám radost, že se povedly ;-)...
      V.

      Vymazat
  3. Anonymní6/30/2017

    Veru, to je krásné!! Lištička je úplně super...i ta spící v domečku:)
    Přeji hezký den.
    Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Veru, moc děkuju! Ta keramická lištička je asi z Kiku - nevím to jistě, dostali jsme ji od babičky. Divím se, že ještě není rozbitá, dcera si s ní docela ráda hraje ;-)... Taky přeju krásný den a moc děkuju za milou návštěvu!
      V.

      Vymazat
  4. Moc se ti povedly. Do tech se to uklizi ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Veru, jsou moc hezké. V jednoduchosti je prostě krása :-) Odkud je, prosím, tak korunka v poličce? Hezkou neděli, Monča http://mishmash6.webnode.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mončo, moc děkuju za pochvalu! Korunka je od Sew4Home, na e-shopu má i jiné barvy ;-). http://www.sew4home.cz/
      V.

      Vymazat
  6. Veru, super pytlíčky, povedly se .... Marki

    OdpovědětVymazat


Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.